Eve Arpo
Eve Arpo

Naerujooga õpetaja

Läbi enda kogemuste ja teistele edasi õpetamise on mul kujunenud lemmiktehnikad. Üheks loomulikumaks neist on põhjuseta naermine, universaalne ning igal hetkel praktiseeritav. Naerda on mõnus ja vabastav, selle positiivset mõju kehale võib võrrelda tulehingamise praktiseerimisega. Naerujooga käigus on huvitav kogeda, kuidas naerulaine tuleb, paneb osalejad naerma ja mõne aja pärast vaibub, et taas tulla ja kõik uuesti naerma panna. Indias naerumeditatsiooni praktiseerides olin koos 30 inimesega ühes ruumis, silmad suletud, ja me naersime – ohtralt, valjult, itsitades, naerust röökides ja püherdades ning vahepeal naeru oodates. Nagu kamp hulle! Vahepeal tuli koguni kartus, kas mu keha sellise intensiivsusega toime tuleb – nii jõuline oli naer.

Ma ei oska eristada jooga- ja kunstiõpinguid, sest mõlemad õpetavad mõistma enda sisemaailma ja tajuma käega haaramatut. Elu on viinud mind läbi erinevate arhitektuuri- ja kunstiõpingute, tantsukoolide ja joogakursuste nii Eestis kui välisriikides. Olen õppinud kaasaegset tantsu Fine5 tantsuteatris ja Amsterdami tantsukoolis, arhitektuuri Amsterdamis ja Tallinnas. Olen läbinud Hot Yoga õpetajate kooli Tais ning Karam Kriya kundalini jooga õpetajate kooli, täiendanud end teadliku raseduse joogaõpetajaks ning lõpetanud naerujooga õpetajakoolituse. Otsin kaaluta olekut – seisundit, millist võib leida näiteks naerdes, meditateerides, joogatades, tantsides, joonistades.

Miks just naerujooga?

Kellele ei meeldiks naerda, pisarateni. Vanarahvaski ütleb, et naer on terviseks – ometigi tundub, et naerma hakkamiseks on meil täiskasvanutel vaja kõigepealt head nalja või humoorikat situatsiooni. Õnneks saab lapseliku mängulisusega seonduvat naermist arendada – suurepäraseks abiliseks on siin naerujooga.

Kakskümmend minutit naeru on piisav, et füsioloogilised protsessid kehas aktiveerida. Naer peab olema vali ja tulema sügavalt diafragmast, olema nn kõhunaer. Kuna naerujooga on harjutus, siis võib naeru pikendada nii kaua kui soovitakse. Naerdes liigub energia lainetena ja viib osalejad kaasa. Naerujoga võib lõppeda naerumeditatsiooniga, mille käigus osalejad istuvad või lamavad maas ja lasevad loomulikul naerul ennast kaasa viia. Pärast naerusessiooni maandatakse energia juhendatud lõdvestusega, maandava tantsu või ümisemisega.

Naeru kasulikud omadused:

* Hea kardiotreening – leevendab stressi, kulutab kaloreid ja on südamele kasulik
* Vähendab stressitaset ja tugevdab immuunsust
* Parandab verevarustust
* Viib ajule hapnikku – paraneb tööjõudlus ja ideederohkus
* Puhkab meelt – põhjuseta naer on meeletu mõteteta seisund
* Toob meisse elurõõmu, mis meis lapsena pulbitses
* Annab enesekindlust, emotsionaalset tasakaalu
* Treenib näolihaseid ja parandab verevarustust – nooruslikum välimus
* Valuvaigistav, tekitab heaoluhormoone
* Sügav hingamine muudab vere aluselisemaks
* Naermine ühendab
* Annab positiivse ellusuhtumise
* Parandab enesetunnet, energiataset

Mulle meeldib väga, et õpetaja läheneb tunnile loominguliselt ja lapsed saavad joosta ning rahmeldada. Samas ei puudu tunnist traditsioonilised jooga poosid, juba varakult saab põnn aimu jooga põhitõdedest. Tunni algus, kus lapsed istuvad ringis ning igaühel on võimalus rääkida oma nädalast ja sellest, kuidas neil on läinud, on väga teraapiline. Laps tuleb joogatunnist koju rahulikuna ja puhanuna. 🙂

 

Minu tütar Mia ütleb, et talle meeldib tunnis teha konna, lõvi ja teisi asju. Meeldivad mängud ja jooga muusika. Tihti palub ta hommikul lasteaeda sõites panna mängima lastejooga laulude plaadi. Olles käinud aastakese lastejoogas, hakkas Mia suvel ka kodus poose võtma. Küsisin, et mis sa teed? Vastuseks sain, et kas sa ei näe, jooga puud! Mia oli siis vaid kolmeaastane.

Natalia Laaneväli

Laps õpib joogas pöörama tähelepanu väliselt sisemisele, see ongi jooga põhieesmärk. On väga hea kui sellega tehakse algust juba varakult. Laste puhul on oluline, et laps saab joogast esimese positiivse kogemuse: tore õpetaja, rahulik, mänguline ja pisut eriline olemine. Isegi kui järg peaks vahepeal kaduma, on selle kogemuse põhjal hiljem lihtsam ja loomulikum jooga juurde tagasi tulla.

Minu lastel tekkis selge seos joogaõpetaja ja majaga, kus tunnid toimusid. See oli nende jaoks nagu üks eriline maailm ja tihti, kui sealt mööda sõidame, küsivad nad ikka õpetaja kohta ning meenutavad tema tunde laia naeratusega. Püüame sel aastal jälle ka pisut regulaarsemalt tundides käima hakata. Joogaga on see hea asi, et see ei sea sulle tingimusi ja ootab sind alati tagasi.

Yoko Alender
“Soovitan väga seda kursust, sest: 1. oma emakeeles 2. saab palju teadmisi Kundalini joogast 3. enesearenguks suurepärane kursus 4. et mõista paremini lapsi… ja iseennast.”
Klarika Varik

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.