Merilin Tamme
Merilin Tamme

Jooga õpetaja

Merilin Tamme (Param Terath Kaur)

Mulle meeldib kõik mis on tehtud hoole ja armastusega. Kõik milles peegeldub hingevägi
Armastan väga – joogat eriti kundalini joogat ja Yin joogat. Inimestega töötamist, abistamist. Vaikust, lihtsalt olemist ehk elus olemise tunnet, looduse ilu ja ausust. Usun, et õnneliku elu võti peitub usaldamises, lõdvestumises ja enda südame avamises. Joogalik maailmavaade tutvustas ennast mulle juba aastaid tagasi. Uurisin, lugesin, proovisin kuid tõeline äratundmine toimus kundalini joogaga.Selle imelise jooga tehnika juures paelub mind tema kiirus ja efektiivsus. Tõesti, minu elu sai väga kiirelt täiesti uue tähenduse ja kvaliteedi. Õigupoolest sellest hetkest ma alles hakkasin tõelielt elama, arenema, tundma ja teadma. Lubades intuitsioonil ja millegil kõrgemal end juhtida. Usaldades end, et olen õigel teel ja kõige eest siin ilmas kanntakse hoolt.
Soov süveneda põhjalikumalt joogateadusesse tuli kohe ja selle loomulikuks jätkuks olid õpingud rahvusvahelises Karam Krya kundalini jooga õpetajate koolis. Samuti on minu südame endale võitnud meditatiivne yin jooga, mille sügavus ning lihtsus kutsus ka selles stiilis endasse sukelduma.
Lisaks joogateadusele on mind alati võlunud psühholoogia ja see mis inimese sees tegelikult toimub. Samuti olen terve teadliku elu olnud ümbritsetud kunstist. Olles aastate jooksul õppinud kunsti erinevaid valdkondi ja omandanud ka kunstilise kujundaja eriala siis psühholoogia valdkond oli mulle seni jäänud uurimata.
Saades aga alustatud jooga praktikast suurt innustust otsustasin minna õppima oma suurt kutsumust. Eriala, kus on koos nii kunst kui psühholoogia – kunstiteraapiat.
Kunstiteraapia intensiivne õpe koos joogaõpetuse omandamise ning jagamisega pani mind praktiseerima mõlemat korraga. Ja ühel hetkel sain aru, et need kaks tehnikat töötavad koos väga eriliselt ning teineteist täiendavana.
Seega oma mõne aastase kogemuse jätkuks ei olnud muud võimalust kui tekitada kahest imelisest tehnikast üks ja seda kõigiga jagada. Selliselt tekkisid loov nõustamine ja loovjooga.
Praktiseerides aga nõustamise ja psühhoteraapia erinevad vorme tekkis üsna kiirelt tunne, et midagi on sellisest lähenemisest puudu. Tundsin, et kuidagi saab minna veel põhjalikumaks – avatumaks. Midagi on veel!  See sisemine teadmine juhatas mind kokku mitme holistilise tervendus meetodiga, milleks on “Meditative Healing” ,  metafüüsiline kursus ” A Course In Miracles”, “EFT” ehk Emotsionaalse vabaduse tehnika, “Maatriksi Taasloomine” jne.
Selliselt praktiseerides ning õppides erinevaid lähenemisi, olen jõudnud oma enda nö eklektilise coaching meetodini, kus kasutan vastavalt vajadusele kõike omandatut tarkusi üheskoos!

Lisaks jooga/meditatsiooni juhendamisele ning teraapia tööle, on mind alati huvitanud ka siia maailma sündimise ime. Ehk teemad nagu rasedus-sünnitus-naiseks olemine ja emaks kasvamine. See hingekutse suunas mind mõni aeg tagasi, selles vallas sügavamatele õpingutele.
Nii asusin õppima KRI & Yoga Doula rahvusvahelisel koolitusel, Teadliku Raseduse Joogaõpetajaks ja Sünnitoetajaks(Yoga Doula). Tänaseks naudin väga omandatud tarkuse jagamist, beebiootel naistega töötamist ja sündide toetamist. 

Kõigest eelnevast on saanud kuidagi loomulikult minu elustiil. Igapäev milles on palju toetamist ja teadliku pühendusmist-kohalolu!
Ma olen südamest tänulik kõigile ja kõigele kes – mis minu elus on. Õpilaseks olemine igas hetkes on, arendav, helge ning jõuduandev. Õpetajaks olemine nii samuti. To Teach is To Learn!

Tunne ära teises end ja mõista läbi kaastunde teadmisega , et kui kõik kuhjub siis uuesti alustades on igast takistusest läbipääs, sest vibreerides kosmosega sillutatab ta sulle tee. See on inspireeriv baastõde mille järgi püüan elada iga päev oma elus!

Lisainfo: http://www.shuniya.ee

Mulle meeldib väga, et õpetaja läheneb tunnile loominguliselt ja lapsed saavad joosta ning rahmeldada. Samas ei puudu tunnist traditsioonilised jooga poosid, juba varakult saab põnn aimu jooga põhitõdedest. Tunni algus, kus lapsed istuvad ringis ning igaühel on võimalus rääkida oma nädalast ja sellest, kuidas neil on läinud, on väga teraapiline. Laps tuleb joogatunnist koju rahulikuna ja puhanuna. 🙂

 

Minu tütar Mia ütleb, et talle meeldib tunnis teha konna, lõvi ja teisi asju. Meeldivad mängud ja jooga muusika. Tihti palub ta hommikul lasteaeda sõites panna mängima lastejooga laulude plaadi. Olles käinud aastakese lastejoogas, hakkas Mia suvel ka kodus poose võtma. Küsisin, et mis sa teed? Vastuseks sain, et kas sa ei näe, jooga puud! Mia oli siis vaid kolmeaastane.

Natalia Laaneväli

Laps õpib joogas pöörama tähelepanu väliselt sisemisele, see ongi jooga põhieesmärk. On väga hea kui sellega tehakse algust juba varakult. Laste puhul on oluline, et laps saab joogast esimese positiivse kogemuse: tore õpetaja, rahulik, mänguline ja pisut eriline olemine. Isegi kui järg peaks vahepeal kaduma, on selle kogemuse põhjal hiljem lihtsam ja loomulikum jooga juurde tagasi tulla.

Minu lastel tekkis selge seos joogaõpetaja ja majaga, kus tunnid toimusid. See oli nende jaoks nagu üks eriline maailm ja tihti, kui sealt mööda sõidame, küsivad nad ikka õpetaja kohta ning meenutavad tema tunde laia naeratusega. Püüame sel aastal jälle ka pisut regulaarsemalt tundides käima hakata. Joogaga on see hea asi, et see ei sea sulle tingimusi ja ootab sind alati tagasi.

Yoko Alender
“Soovitan väga seda kursust, sest: 1. oma emakeeles 2. saab palju teadmisi Kundalini joogast 3. enesearenguks suurepärane kursus 4. et mõista paremini lapsi… ja iseennast.”
Klarika Varik

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.